Dela nyhet
Domarkvitton
27 apr, 08:40 0 kommentarer

Hej.
Under den gångna säsongen hade vi stora problem med fel, eller i några fall inte alls, fyllda domarkvitton. Detta innebär extremt mycket jobb för alla inblandade. Från denna säsong kommer vi INTE betala ut några ersättningar för felfyllda domarkvitton. Det innebär att ni som tar hand om domarkvitton från domare efter matchen, måste se till att dessa är rätt ifyllda med bl.a: namn, adress (post nr och post adress), personnummer (även de sista fyra), var matchen spelades (i vårt fall är det Storvretens BP), och serie nummer och/eller matchnummer, vilka lag som spelade, datum för matchen och arvode och denna måste vara läsbart. Jag bifogar en bild med korrekt ifylld domarkvitto.
Vid frågor kan ni kontakta mig.
Bifogar länken vad som gäller vi reseersättning:
MVH Domaransvarig.
Rutiner domarkvitton och utlägg (styrelsebeslut 2026-03-26)
- Domarkvitton - samtliga ledare lämnar in till kansliet senast 30 dagar efter match. Kansliet dubbelkollar om matchen har spelats och validerar summan. Därefter skickar kansliet kvitton till ekonomiansvarig för vidare behandling i ekonomirapporter.
- Föreningen har införskaffat ett Företagskort för inköp av t.ex. mat och dylikt vid events/avslutningar osv.
- När man handlar med företagskort - skicka bild på kvittot till ekonomiansvarig och spara kvittot(!), skriv ”föreningskort”.
- Företagskortet finns att tillgå hos ordförande (2025 Adis Dedic) eller vice ordförande (2025 Johan Magnusson).
- Vid eget utlägg - konsultera med ordförande eller vice ordförande innan köp för vidare information.
Kommentarer